mOrganizer logo

Dlaczego księgowość online jest bezpieczniejsza i łatwiejsza niż tradycyjna?

Współczesny cyfrowy świat odchodzi od analogowych rozwiązań. Digitalizacja ułatwiła wiele aspektów życia. Czy możemy sobie dziś wyobrazić świat bez płatności online, czy kart zbliżeniowych? Czy możemy sobie wyobrazić, że płatności dokonujemy tylko gotówką i że odwiedzamy bank przy każdej okazji, kiedy chcemy wpłacić lub wypłacić pieniądze? Większość z nas, jeżeli nawet potrafi to sobie wyobrazić, to z towarzyszącym uczuciem zmęczenia i ogólnej niewygody. Dlaczego zatem wielu przedsiębiorców nie korzysta z komfortu, jaki daje nie tylko bankowość online, ale także księgowości online? Dotychczas regularny kontakt z biurem rachunkowym czy wybranym księgowym musiał być fizyczny i odbywał się na żywo. Telefony i wydrukowane dokumenty noszone w segregatorach były nieodzownym elementem tej współpracy. Czas poświęcony na te spotkania musiał być wpisany w grafik dnia, a ilość papierów, które zostały wygenerowane w danym miesiącu nie raz przyprawiały o szybsze bicie serca, a nie dwa nawet o jego zatrzymanie, kiedy coś zostało zgubione.

Księgowość online jest odpowiedzią na wszystkie dotychczasowe problemy związane ze współpracą z biurem rachunkowym. Posiadając narzędzie do księgowania online – na jednej platformie można kompleksowo zarządzać swoimi finansami. Po pierwsze nie ma potrzeby nigdzie jeździć – wszystko można wysłać na platformę księgową i posiadać wszystkie dokumenty w jednym miejscu. Poza bezpieczeństwem przemawiającym za tym rozwiązaniem będzie ono także bardziej komfortowe zarówno dla Ciebie, jak i Twojego księgowego, ponieważ obydwoje będziecie mieć dostęp do tych danych z dowolnego miejsca, o każdej porze. Naturalnie to przedsiębiorca decyduje, które z dokumentów są widoczne dla księgowej, a które zatrzyma do późniejszego rozpatrzenia. W ten prosty sposób nikt nic nie zgubi. Najlepszym rozwiązaniem będzie bieżące skanowanie wszystkich faktur i dokumentów od razu do systemu. Można to zrobić przy pomocy łatwej aplikacji mobilnej, jaką jest mOrganizer finansów. Aplikacja pozwala na zrobienie zdjęcia faktury, która dzięki technologii OCR (Optical Character Recognition- skanowanie tekstu) – zostanie automatycznie sczytana na platformę mOrganizer finansów. Dane z faktury będą od razu widoczne we właściwych kolumnach, jednym kliknięciem będzie można zdecydować czy faktura ma zostać zaksięgowana.

Wygoda – bez wychodzenia z domu, dostęp do dokumentów księgowych 24/7 o dowolnej porze. Nie trzeba odwiedzać biura rachunkowego. Oszczędność czasu, elastyczność i poprawa logistyki pracy dzięki byciu niezależnym od miejsca.

Bezpieczeństwo – nikt nic nie zgubi, zdjęcia faktur i dokumentów będą zapisane od razu na platformie. Wybierając system klasy e-Księgowość, otrzymuje się gwarancję bezpiecznego transferu danych i bankowego poziomu bezpieczeństwa ISO 27001.

Wiedza – nie trzeba znać się na księgowości, podatkach, deklaracjach i składkach ZUS. Intuicyjny system sam zaciągnie koszty do odpowiednich kolumn i wyliczy należne podatki i ZUS. System także podpowie, na jaki numer konta i do kiedy należy wykonać przelew.

Profesjonalne wsparcie – jeżeli przedsiębiorca potrzebuje wsparcia księgowego, to w mOrganizer finansów są dostępne pakiety z dedykowanym księgowym. Platforma daje dostęp do wiedzy i doświadczenia setek profesjonalistów, z których zostanie przypisany księgowy z największym doświadczeniem w konkretnej branży przedsiębiorcy. Wsparcie księgowego jest udzielane telefonicznie, przez e-mail i przez platformę.

Kontrola – mOrganizer finansów pozwala w pełni kontrolować księgowość dając stały wgląd do sytuacji finansowej firmy, wysokości podatków i pracy księgowego.

Komfort pracy – będąc mobilnym, posiadając bezpieczną platformę online i dedykowanego księgowego – przedsiębiorca może się skupić na swoim biznesie, a nie biurokracji i papierologii. Może rozwijać firmę nie ograniczając się sprawami księgowymi, które można w dużej mierze zautomatyzować.

Jakie pytania warto sobie zadać wybierając usługi księgowe dla swojej firmy? 

  • Czy księgowy jest ubezpieczony na wypadek błędu?
  • Czy księgowy ma zastępstwo?
  • Czy księgowy jest na bieżąco z prawem podatkowym?

Księgowość online to lepsza kontrola nad płynnością finansową, oraz wsparcie eksperta finansowego.
Profesjonalne platformy księgowe są wysoko ubezpieczone (polisa OC na 1 mln zł). Przedsiębiorcy mierzący się z brakiem czasu, wiedzy, dużą ilością obowiązków i ograniczonym budżetem bardzo chętnie korzystają ze współczesnych rozwiązań księgowości online. Narzędzie księgowe mOrganizer finansów wspiera rozwój i prowadzenie biznesu dając dostęp do czytelnych przepisów prawnych, zarazem zmniejszając biurokrację. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań księgowych jest interesujące i rozwojowe, a bieganie z segregatorami do biur rachunkowych odchodzi do przysłowiowego lamusa.

Załóż z nami spółkę!

Wybierz pakiet najlepszy dla Twojej firmy!

Najczęściej zadawane pytania

Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością można założyć na dwa sposoby – drogą tradycyjną lub elektroniczną. Sposób tradycyjny wymaga obecności u notariusza, pozostawia natomiast otwartą drogę do zapisów w umowie spółki – dowolny typ wkładów i wspólników. Najpowszechniejszą i najszybszą metodą jest zaś droga elektroniczna, która poprzez system S24 narzuca określoną umowę spółki i ogranicza możliwości jedynie do wkładów pieniężnych.

Jeśli chcesz możemy przeprowadzić Cię przez ten proces!   

Koszty będą różniły się od siebie w zależności od wielu czynników – chociażby od typu rejestracji spółki drogą tradycyjną lub elektroniczną, jednak szacując wstępnie koszty warto wziąć pod uwagę:

  • koszty sporządzenia / analizy umowy spółki,
  • koszty notarialne,
  • opłaty sądowe,
  • opłaty za publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Tak. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być założona i prowadzona bez dodatkowych udziałowców i wspólników.

Minimalny kapitał zakładowy wynosi 5 tysięcy złotych. Zakładając spółkę drogą elektroniczną kapitał musi być środkami pieniężnymi, natomiast przy założeniu spółki u notariusza mogą być to inne aktywa wniesione tzw. aportem.

Tak, jak najbardziej wpłacone przez wspólników środki na kapitał zakładowy można wykorzystać na bieżące potrzeby spółki, np. na opłacenie faktur za biuro lub inne usługi oraz towary powiązane z przedmiotem prowadzonej działalności.

Wszyskto już prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka punktów: 

  1. Zakładamy z Tobą darmowe konta bankowe dla spółki w mBank.
  2. Wybierasz pakiet i podpisujemy umowę na obsługę księgową spółki. 
  3. W terminie 7 dni od daty rejestracji spółki w KRS wymagana jest rejestracja spółki w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych.
  4. W terminie 14 dni od zawarcia umowy spółki wymagana jest zapłata podatku od czynności cywilnoprawnych. Dodatkowo w urzędzie skarbowym właściwym dla siedziby spółki należy złożyć deklarację PCC-3 i dokonać opłaty tytułem podatku. Do deklaracji nie trzeba załączać żadnych dokumentów. Aktualnie podatek od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,5% od wartości kapitału zakładowego. Od tej wartości można odjąć opłatę związaną z rejestracją spółki w KRS, czyli 350 zł.
  5. W terminie 21 dni od daty rejestracji spółki w KRS należy zgłosić dane uzupełniające spółki do urzędu skarbowego na formularzu NIP-8.
  6. Jeśli spółka będzie podatnikiem podatku VAT to należy dodatkowo złożyć zgłoszenie VAT-R przed pierwszą czynnością.

Likwidacja spółki jest procesem złożonym i powinna zostać przeprowadzona przez prawnika oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych. Wymaga sporządzenia i złożenia do Krajowego Rejestru Sądowego szeregu dokumentów, a okres likwidacyjny musi trwać minimum 6 miesięcy.

Obowiązek zgłoszenia do VAT uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku wątpliwości należy skonsultować konieczność rejestracji do podatku VAT z doradcą podatkowym.

CashDirector S.A. 

Al. Jerozolimskie 96, 00-807  Warszawa

Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawy  w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy • NIP 5222885734 • REGON 141400865 • KRS 0000424600 • wpłacony kapitał zakładowy: 16 017 651 zł

Oddziały

CashDirector S.A. Warszawa
Al. Jerozolimskie 96,
00-807 Warszawa
CashDirector S.A. Lublin
ul. Rusałka 17
20-103 Lublin
CashDirector S.A. Toruń
ul. Szewska 4/2,
87-100 Toruń

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z naszym opiekunem klienta biznesowego.

Wystarczy numer telefonu. Zadzwonimy najszybciej jak to możliwe.


Zamów pakiet mKsięgowość PREMIUM PK!